Handelsbetingelser

Hos Pokemons ApS ønsker vi at give alle vores kunder den bedste oplevelse, når de handler online! Vi har derfor valgt at fokusere på 3 hovedområder:

– God service.
– Konkurrencedygtige priser.
– Stort og varieret udvalg.

Siden er grundlagt af 2 inkarnerede pokémonkortsamlere. Vi har været med siden Pokémon kom til Danmark og vi brænder for at udbrede kendskabet til Pokémonkort og deres mange facetter.
Vi elsker at dele vores viden og står altid klar til at besvare dine spørgsmål.

Du kan kontakte os på:

– Mail: info@pokemons.dk
– Facebook: Pokemons Facebookside

Desuden overholder vi, hos Pokemons ApS, selvfølgeligt alle lovgivninger om sikkerhed og returret, så du trykt kan handle hos os.

1. Når du handler på Pokemons.dk
Når du handler på Pokemons.dk vil du, når du afslutter din bestilling, få tilsendt en ordrebekræftelse pr e-mail. Ordrebekræftelsen vil indeholde din faktura, inklusiv en liste over de varer du har købt, hvilken pris de er købt til samt hvilke momsforhold der gør sig gældende.

Alle vare på Pokemons.dk, på nær enkeltkort, er nye og i ubrudt emballage, medmindre andet er beskrevet.

Standen af enkeltkort vil som minimum være excellent, men for langt størstedelen, vil den være near mint (NM). For enkeltkort med en pris på 100 kr. eller mere, kan billeder af for- og bagside fremsendes efter forespørgsel til info@pokemons.dk.

2. Levering og Forsendelse.
Forsendelse vil ske i samarbejde med Shipmondo.com og GLS.
Din pakke vil være forsikret og der vil være en forventet leveringstid på 1-2 hverdage. I ferieperioder kan leveringstiden være forlænget.

Priser med GLS:
– Til pakkeshop – 40 kr. – Gratis ved køb over kr. 599.
– Hjemmelevering – 60 kr. – 20 kr. ved køb over kr. 599.

Alle produkter købt på Pokemons.dk, vil blive forsvarligt pakket, så du vil modtage dine varer i tip top stand.

Hvis du selv ønsker at afhente din vare, kan det ske i vores lokaler på Ved Klædebo 14, 2970 Hørsholm. Du vil modtage en besked med detaljerne, når dine varer er klar til afhentning. Da vi hos pokemons.dk kun ønsker tilfredse kunder, vil vi altid bestræbe os på at finde et afhentningstidspunkt, der passer dig.

Er der lavet flere ordre fra samme navn/e-mail eller adresse før vi har afsendt den første af ordrene, så vil alle disse blive sendt samlet. Skriv en bemærkning til ordrene, såfremt dette ikke ønskes.

3. Betaling.
Hos Pokemons.dk kan du betale med enten kreditkort eller Mobilepay.

Vi tager imod følgende kreditkort:

– Visa
– Visa Electron
– Visa Debit
– Visa Credit
– Mastercard Debit
– Mastercard Credit
– Maestro

4. Fortrydelsesret, retur og reklamation.
Når du handler på Pokemons,dk, har du selvfølgeligt fuld returret. For at gøre brug af den, skal følgende betingelser være opfyldt:

1. Du skal, senest 14 dage efter du har modtaget dine varer, informere Pokemons ApS om, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret. Dette skal ske via e-mail til info@pokemons.dk og meget gerne med en begrundelse af hvorfor du ønsker at fortryde købet.
2. Når du får svar på din henvendelse, skal du sende varen retur, så den ankommer til Pokemons ApS senest 14 dage der efter, at svaret er modtaget.
3. Varen skal returneres i samme stand som den er modtaget.

Når returvaren er modtaget hos Pokemons ApS, vil betalingen blive tilbageført inden for 2 hverdage.

4.1 Retur af julegaver

Alle julegaver købt på pokemons.dk kan byttes frem til 1. februar 2023.
Fremgangsmåden for retur følger samme beskrivelse og krav som i punkt 4.

5. Persondatapolitik – Hos Pokemons ApS er dine personlige oplysninger i gode hænder.
På Pokemons.dk indsamler vi oplysninger om alle besøgende. Dette gøres udelukkende for at tilpasse vores indhold og derved give dig den bedst mulige købsoplevelse. Som kunde på Pokemons.dk er du beskyttet og omfattet er EU’s persondataforordning, som har til formål at beskytte dig og de data vi indsamler om dig og din online adfærd. Hvis du ønsker at vide mere, vil vi anbefale dig at læse vores persondatapolitik.

6. Grading

6.1 Overlevering af kundens samlergenstande
Når der oprettes en grading ordre hos Pokemons ApS er det kundens ansvar at overlevere kundens samlergenstande sikkert til Pokemons ApS enten ved personlig overlevering eller ved at sende til den adresse der er angivet af Pokemons ApS.
Kundens samlergenstande skal være Pokemons ApS i hænde senest 30 dage efter grading ordren er oprettet ellers forbeholder Pokemons ApS sig retten til at annullere ordren.
Kort der overleveres til Pokemons ApS skal være placeret i rene beskyttelseslommer (sleeve) og rene beskyttelsesholdere (Semi-rigid Card Saver eller Toploader) for at kortene kan blive beskyttet bedst muligt.
I tilfælde af at kunden helt eller delvist ikke efterlever denne betingelse, leverer Pokemons ApS de beskyttelsesholdere og lommer der måtte mangle til en fast pris på 1,5 kr. pr. Card Saver og 0,25 kr. pr. Sleeve. 

6.2 Faktura og moms
På de momspligtige ydelser Pokemons ApS tilbyder er der inkluderet 25% moms i prisen. Det nøjagtige momsbeløb kan først fastlægges når Pokemons ApS har betalt for gradingen hos gradingudbyderen, da det er afhængigt af den konkrete valutakurs på betalingstidspunktet. Bemærk at kundens pris for grading er uafhængig af ændringer i valutakursen og at det kun er momsandelen som påvirkes af valutakursen.
Ønskes en faktura med det nøjagtige momsbeløb bedes kunden kontakte grading@pokemons.dk når gradingen er afsluttet. 

6.3 Upcharge
PSA’s priseksperter gennemgår alle grading ordre med henblik på at afgøre om de gradede samlergenstande ikke overstiger den maximalt tilladte værdi som specificeres at den konkrete service som samlergenstandene er graded med.
Vurderes en samlergenstand at overstige den maximalt tilladte værdi kan PSA opkræve et “upcharge” i form af en særskilt ekstra regning. Beløbet der opkræves som upcharge afgøres af differencen mellem ens orginale grading fee betalt til Pokemons ApS og den totale grading fee der efterspørges af PSA med baggrund i den konkrete samlergenstands værdi og PSA’s retningslinier for “Maximum declared value” (https://www.psacard.com/pricing).

I tilfælde af at et eller flere af kundens samlergenstande bliver pålagt et upcharge tager Pokemons ApS kontakt til kunden, informerer om hvilke kort ekstraregningen vedrører og det samlede beløb som opkræves. Herefter betaler kunden ekstraregningen ved at købe et antal af produktet “Upcharge” svarende til det beløb der opkræves. Bemærk at samlergenstandens værdi fastsættes ud fra markedsværdien (udbudspriser og gennemførte handler på identiske eller sammenlignelige samlergenstande) og at vores erfaring er, at PSA altid er meget rimelige i forhold til opkrævningen af upcharges.

6.4 Udsættelse af afsending i tilfælde af manglende tilslutning
Pokemons ApS afsender som udgangspunkt kundens ordre til grading den første hverdag i en ny måned. I tilfælde af manglende tilslutning forbeholder Pokemons ApS sig retten til at udsætte afsendelsen indtil Pokemons ApS vurderer, at der er opnået tilstrækkelig tilslutning. I tilfælde af en udsættelse vil kunden blive kontaktet og have mulighed for at få sin ordre annulleret hvis dette ønskes. 

6.5 Hel eller delvis annullering af ordre
Kunden har mulighed for at annullere eller fortryde hele eller dele af en grading ordre så længe kundens samlergenstande endnu ikke har pågegyndt gradingprocessen. Gradingprocessen betragtes som påbegyndt i det øjeblik en samlergenstand afsendes fra Pokemons ApS mod PSA. Når en kundes samlergenstande er sendt til grading er det ikke længere muligt at fortryde sin ordre.
I tilfælde af at kunden ønsker en delvis annullering af ordren (f.eks. hvis kunden har bestilt pregrading og denne giver anledning til ikke at grade nogle samlergenstande) er det muligt at få sendt de pågældende samlergenstande retur på kundens regning. Alternativt er det også muligt at vente med returafsendelsen indtil den resterende del af ordren er afsluttet og klar til at blive sendt retur.

6.6 Brug af samlergenstande i markedsføring
Pokemons ApS har lov til at tage billeder og video af kundens samlergenstande og benytte dette materiale anononymt på dets platforme. Kundens ejendele håndteres altid med største forsigtighed og respekt af Pokemons ApS.  

6.7 Fragt og forsikring
Både når Pokemons ApS sender pakker til og modtager pakker fra PSA foregår det med FedEx, hvor det er muligt at tilkøbe forsikring så kundens samlergenstande er dækket hvis uheldet skulle være ude. Ved forsendelser i Danmark og EU benyttes som udgangspunkt GLS medmindre andet aftales med Pokemons ApS. Bemærk at GLS har en max forsikring på 20.000 kr. pr. pakke. Kunden kan anmode om, på egen regning, at få sendt sine samlergenstande i flere forskellige pakker hvis det ønskes. 

I den tid hvor kundens samlergenstand er opbevaret hos Pokemons ApS er den forsikret via kundens egen indboforsikring. Bemærk at opbevaring hos Pokemons ApS er på eget ansvar, men at vi selvfølgelig tager de størst mulige forholdsregler for at passe på kundens samlergenstande så godt og sikkert som muligt.
Vi anbefaler at du kontakter dit forsikringsselskab for at få mere information om hvordan din indboforsikring dækker dine samlergenstande.

Hvis uheldet er ude, uanset hvor i processen (hos Pokemons ApS, i fragten eller hos PSA), er det altid markedsværdien (“Fair market value”) for kundens samlergenstand der er afgørende for det beløb der kan ydes i erstatning. Markedsværdien afgøres af hvad der kan dokumenteres som en rimelig genanskaffelsespris for en identisk eller lignende varer. Bemærk at stand er en afgørende parameter i fastsættelsen af markedsværdien og derfor er det afgørende at du kan dokumentere standen på din samlergenstand med gode billeder. Hvis kunden vælger at få pregraded sine kort af Pokemons ApS er det også muligt at benytte dette som dokumentation for stand og dermed grundlag for at fastsætte markedsværdien. I tilfælde af at en samlergenstand allerede er blevet graded af PSA når forsikringssagen indtræffer tages der udelukkende udgangspunkt i PSA’s vurdering i forhold til at fastsætte markedsværdien.

Opstår en forsikringssag mens kundens samlergenstand er hos en tredjepart (enten PSA eller fragtfirmaet) afsluttes denne med assistance fra Pokemons ApS. Først når forsikringssagen er helt afsluttet med tredjeparten kan kunden få udbetalt erstatning.
Bemærk at det ikke er muligt at få udbetalt mere i erstatning end den værdi kortene er forsikret for hos Pokemons ApS og at der uanset hvilken værdi kortene er forsikret for hos Pokemons ApS kun kan ydes erstatning svarende til samlergenstandens markedsværdi.